Wednesday 20 March 2013

habuk bersarang

Its been a long time since i made my last post on this blog. Hye fellas! :) I've been quite busy wif my work and of course my preparation (wedding) too!. Thanks to all the visitors who still visiting my blog eventhough i have not updated dis blog for a long long time. (*bajet retis/femes blogger itu PERLU. Tahu? hahaha). Ok then! Lap blog dulu. Berhabuk. Bersarang. Cuma tak jumpa spider ja.! kehkehkeh..As usual, blur bila nak start mukadimah. So aku akan terjun terus ke isi-isi penting lalu berenang-renang kuak kupu-kupu untuk sampai ke Klimaks! haha. TENSI. Itu lah Isi pertama aku. Kau tau tak exam pun tak tensi sampai begini rupa. Luaran nampak macam cool. -..-" . Kahwin. YAY! Yihaaaaaaaaa! Yahoooooo! (permulaan). Arghhhhhhhh! grrrrr!!!! Ugh!!!! (pertengahan) Sebab?? Time ini lah masa kau akan prepare semuanya pasal wedding kau tuuu! Dari Ayam sampai Zirafah!! (A sampai Z lah bhai) First masalah, TEMA!

Mak     :   "Tema warna apa?"..

Makcik-makcik    : "Dan ada Tema?"

Kekawan       : "Weh, Tema apa??"..

Aku     : " err... !@#$%"


Selagi aku tak decide warna baju aku, maka nya mereka tidak boleh tempah + beli kain + beli baju untuk side mereka. Begitu juga buat family Taufiq. So semua tunggu kata putus dari AKU!. Rasa macam ada batu besar sedang jatuh atas kepala. fuhhh.. Masalah kedua, BAJU! . Semakin banyak butik aku masuk, semakin meningkatlah tahap kecerewetan aku. Sungguh. Once kau dah masuk kedai tu, kau takkan jumpa apa yg kau cari sebab mata kau akan meliar cari baju yang cantik lagi cantik dabel cantik dari semua baju. At last, tak jumpa. Sebab terlalu nak kan kesempurnaan. Yes. That is ME! .. Then timbul lah isu "CEREWET" ini. Honestly aku bukan minah cerewet. Bila time shopping, aku rembat apa yg ada depan mata. Jenis malas survey semua kedai. Lantak lah if kedai depan mahal dari kedai belakang sekalipun. Bila dah terbeli, pejam mata sudah. Tapi kali ni, tak boleh!. sekali seumur hidup. Nak semua PERFECT!. So until now, im still searching for my wedding dress. :'(  

Masalah ketiga, keempat semua aku penat nak cerita. Mata dah layu. Nanti sambung ya. Kesimpulan, susah nak jadi pengantin. Susah nak jadi Raja sehari. Tapi kenapa orang lain kahwin tak sampai setahun, cerai. Tak pikir kah susah nya nak berkahwin ni?!!! hmmm.. adios amogos!

assalamualaikum.




p/s : i miss my sang tunang a lot. sorry sebab tak dapat luangkan masa bersama. tapi hari -hari lalu depan jalan umah hg mesti dok teringat hg. :'( mintak maaf sangat. tak pernah lupakan or abaikan. still ada dalam kotak ingatan.

No comments: