Friday 7 February 2014

SABTU

Eh eh dah bulan FEBRUARY? lepas tu masuk bulan MARCH. Dup dap dup dap ja rasa ha. Masa begitu pantas berlalu. My due date 11.4. Dan 13.3 cukup 9bulan. Waduh waduh. Sheram nih.! haha.. Time tu tunggu masa ja baby nak pop out!. Next week dah masuk 8bulan. :)  Bila orang tanya, "u dah scan? baby apa?"..  Confuse nak jawab. Kang jawab salah pulak. Sebab benda ni bukan 100 % betul pun. Scan gegirl, nanti bila keluar boboiboy. So better jawab , "tak tauu lah. Doktor tak sure."..

Tapi! Ramai cakap anak perempuan. Sebab tengok aku punya alah tak teruk sangat. Muka tak berapa pucat. Tapi lagi! Aku pun tak nak expect sangat.Takut. hehehe.. Kalau baby girl, baby ZS lah ! Kalau boy, baby HD kot. *mcm pelik ja HD.! hahaha..

Bila baby keluar nanti of course aku nak susu kan dia! Nampak macam mudah kan breastfeed ni. Tapi bila dengar pengalaman orang lain, waduh! Susah wei. Kena berjaga. Tidur memang tak kan se-heaven sekarang ni dah. Dengan nak kerja lagi. Tapi demi anak yang tersayang, demi kesihatan dia, kena kuat jugak. kan! Susu ibu ni bagus! Even baby sakit, tapi kejap dah boleh baik. Antibody dia akan jadi kuat.! Compare dengan bagi susu formula. Aku punya officemate selalu story pasal anak dia. So bila dia share , aku boleh lah imagine kan. Anak sulung. Memang tahap ke-blur-an tu tinggi melangit! Haha..

sekian. *mak buyong nak berangan bawak baby jalan-jalan. haha ;P

*bersalin nanti, kalau aku dapat nurse yg mulut dia macam longkang,siap lah! aku sound terus. ! grrr

No comments: