Tuesday 16 April 2013

unknown

air mata ini dah tidak penting.
nilanya mungkin dalam sepuluh sen
berterusan jatuh mengalir
bagai munafik menangis tetapi palsu.

hilangnya kepercayaan yang diberi
hanya kerana sebuah dosa
janji-janji penipu seperti aku
mungkin sudah lali di telinga mu .

Orang cakap kalau sedih menangis. Kalau tension menangis, tapi tahu tak bila menangis ni membuat kita rasa  macam diri kita ni tak berguna? Orang memang senang cakap. Sebab orang tak tahu apa yang kita rasa. ! Hati perempuan ni sangat kecil sifatnya. Tak mampu nak bertahan semua hentaman, herdikan, hinaan semua. Cukup lah orang cakap aku , "Hang hitam!". Ini cukup membuat hati aku sakit lantas setitis demi setitis air mata mengalir. Aku tak kuat. Dua ayat tadi nak dibandingkan dengan beratus ayat yang lain, memang parah nak menahan. Aku tak kuat dan aku tak suka marah orang. Tapi bila orang beria-ria nak tengok aku marah, aku takda choice . Marah ja lah. Dah request tadi kan? Tak payah sibuk cari ubat hilangkan sembap kat mata, hitam lingkaran mata semua, bila hari-hari menangis,tak guna semua ubat tu. Rugi duit ja. Orang cakap lagi kalau nak bahagia mesti kena derita dulu. Tapi Ya Allah, berat betul derita yang harus dilalui ini. hmm



................................................................................................................................
:. kasih sayang takkan berubah. itu janji aku!


No comments: